Thursday, December 31, 2009

Selamat Tahun Baru 1431H/2010

Alhamdullillah syukur kehadrat Illahi memberi izin untuk merasai kedatangan tahun baru hijrah dan masihi..terlalu banyak kenangan pahit manis yang ditinggalkan pada tahun 2009.

GAYONG...itulah aku, 2009 memberi sinar dan jalan baru dalam mencari semangat memperjuangkan amanah yg sekian lama aku pinggirkan. Moga tahun baru ini dan mendatang amanah akan terus aku pikul bersama teman-teman seperjuangan. Mengikut perancangan yang telah disusun, insyaallah akan bergelanggang di tanah tumpah kelahiran dan juga di beberapa tempat yang lain. Hajat hati nak mendekati Guru-Guru 'Tua' untuk mendalami rahsia dan intipati Gayong mengikut cara 'lama'.

Sempat sembentar tadi melawat blog rakan-rakan yang lain. Membaca keluh resah teman-teman...apa sudah jadi??? tapi itulah hakikatnya yang berlaku dalam PSSGM. Sampai bila mimpi ngeri keretakan Gayong akan berlaku? Salahkan Anak-Anak Gayong mengikut apa yang diamanahkan oleh ADMAR??? Salahkah? Derhakakah?....

Derhakanya kami kerana mengikut amanah ADMAR dan mulianya orang yg membelakangkan amanah..sedihkan...

Petang sebelum menyambut kedatangan tahun baru sempat berbicara dengan CA, mendengar cerita masalah itu dan ini...dalam hati, CA tabahkan hati..saya dan teman-teman yang mengikut amanah sentiasa ada dibelakang cikgu untuk memperjuangkan Gayong...bak kata CA,bersama-sama CA memperjuangkan Gayong dan bukannya memperjuangkan CA..(lebih kurang macam tu la)....

Apapun, kita anak-anak Gayong ikutlah amanah yg telah ADMAR turunkan...harapan untuk tahun ini ada sinar baru untuk GAYONG!!! ZATTTTTT!!!

No comments:

Post a Comment